..::PengumumaN::..

Okey tak dgn layout terbaru nie?ok bg kT la..tp still dlm proses mengedit ;)

Oct 19, 2009

..::FahamiLah Erti Perkahwinan::..


:puteh_24:

Wahai Kaum Adam dan Hawa..
Entry ini skadar luahan rAse,
juga untuk periGatan buat kT semUa..
mOga kaLian berbahaGia dsmpiG org tersaYanG..



emm..actually kT xreti mGaranG, bmadah..
serta bkata2..



inikan puLa meMujuk..
maaf..
kT memG GAGAL bab Memujuk..
muGkin kerana keEGOan diri ini..


ape2 pn..
sbenarY kT nk crita bkenaan kisah benar..
tp nama tpksa dirahsiakan..



RINGKASAN CERITA



kT kenal soraG MamaT..
namaY bLack (bukan nama sebenar)


actually Black ni kawan kpd kwn kT..
oleh krn kami sntiasa bsama..
jd kenal gak la bberapa keGkawan kT tu..
termasukla BLACK..


mAse kT kenali bLack tu..
dia sudah bertunaG..


kmudian..
nk dijadikan cerita
dalam msE bLack bertunaG..
dia telah gatal2 mGorat awek dLm pd mSe dia bkerja..



kemudian..akhirY..
muGkin dia jatuh cinta..
dia xdpt mLupakan awek tersebut..
even dia hendak berkahwin..


namun..
skraG..BLACK telah pn berkahwin selama 3 miGgu..



namun,
bLack tetap ada skandal dgn awek tersebut..
walaupun telah berkahwin dgn isteriY..



awek tersebut telah meniGgalkan kekasih hatiY..
muGkin krna si BLACK ni kje krajaan gakY..



Tp si Awek tak segan siLu
menagih simpati supaya bLack tak tinGgaLknY..
walaupun si Awek tau si bLack da kawin..



namun..
yg buat ktorg terkilan..
si bLack ni..
telah terniat untuk menCERAIkan isteriY..
hanya gara2 si awek skandal dia nie..



Ada ke si bLack ni mnta pndpt kTorg
mcm mane nk menCERAIkan bini dia..
hmm..terkejut bkn KEPALANG lg ktorg..
saGgup dia terfikir untk berbuat demikian...



AlasanY hanye,
Si isteri tidak meGambil berat diri dia..
Si awek lg pndai mGambil berat hal dia dari si isteri..



boleh terima ke alasan tersebut??



kalaupun si isteri tidak pndai mGambil berat..
kenapa dia xberterUs teraG aje dgn si Isteri..
supaya si isteri tau kelemahan diri n leh berubah..



dan kLo sudah jatuh cinta kpd Awek tersebut..
kenapa Meneruskan juga perkahwinan tersbut??



kata si Black..
tkut yg dikejar xdpt n dkndong berciciran..
jd tkut mLopong satu pn xdpt..



MemG xleh bLah bile mendeGar alasan tersebut..
saGgup hndk menceraikan si isteri..
hanye krna si Awek lebih pndai mGambil berat hal beliau..



kT dulu..
mCm peraGai si isteri si bLack juga..


tp kT dan tunaG,
sntiasa sliG btolak ansur,
berterus teraG tntaG ape yg xdisukai..
saliG berubah untk kebaikan msiG2..



ya..
seMua tu boleh di ubah dan dipupuk..


jd bolehkah ANDA menerima alasan si BLACK??



sunGguh kecewa kT dgn praGai si bLack..



Ape yg leh ktorG bntu..
cuma menasihati
mendoakan kebahagiaan doraG...




:cinonet_37: FahamiLa Erti Sebuah pErkahwinan........

3 comments:

itafukada said...

erm..itulah dunia skrg..sng je bg alasan walaupun alasan xmunasabah.takut yg dikendong berciciran??gth!!xsuke betol dgn perangai laki dan aweks tu.xpe.world is round.putar2 mereka akan tau jugak nt..

teruskan nasihatmu,biar terbuka hati masing2 ke jln yg benar..ameen..

NahDaTuLIzaH said...

erm...bile bercakap psl ati dan perasaan mmg complicated.

pd akak si black x ptt kawin dgn tunangnye kalau die da xde prasaan pd tunang die.

alasan tak amik berat mmg tak leh diterima langsung! Kalau ati da tak sayang, kite memasak ala chef wan pon die kate kite masak cam hampeh!

Pendek kata sume pada kemahuan hati. sebelum nak blame org lain better check kesalahan diri sndiri dulu.

@rE-LonG said...

itafukada:
Yup dear..
bak kata Justin Timberlake :What goes around comes around..ahaks =)


Kak Izah:
Tol tue..kT skoG gak..
sian la si isteri kLo dpt tau sUami dia mCm tu..

msti bkecai seribu hatiY.. =(