..::PengumumaN::..

Okey tak dgn layout terbaru nie?ok bg kT la..tp still dlm proses mengedit ;)

Feb 24, 2010

..::Hati Yang Membara::..

SemaLam
sOmeone telah mGumpat kT kat bLakaG..


sangat terbakar hatikU..
memG membara arr..


Oleh kerana "Berkhidmat Untuk Negara"
jadi kt sntiasa wat keje..
tanpa tolak jika diberi..


walaupun sometimes
keje2 tu xlogik untuk kT wat..
cuz kdg2 keje tu ptt dibuat oleh tuan empuY sndiri..


tp almaklumlah..
keje kuli je..
jadiY buat je la..
kang kata tu tugas kt la..ape la kan..



semalam kT ada buat
satu keje yg disuruh oleh orG Tutttt!!
mCm biase..
trend pemalas..
main bg je n ckp sometiG..
maybe kT xdgr or dia expect kT tau ape yg perlu dibuat..



jadi kT pun buat la..
dan hantar keje tersebut..
then ntah mcm mane..
org tu dtg blik..
dia kata ada bnda tertinggal..



kita pn buat la keje yg tertinggal tu..



rupa2Y..
org tu dia membebel kepoh satu ofis..
ckp "Si Nurul ni..Xpaham2!!"...


tu je ayat yg kT igt..
pergh..beraGin ye kT dgr..


nape kT braGin..
cuz xsaGka smpai mCm tu skali org tu ckp..


PADAHAL!!
selama ni kT buat je sume keje dia..
yg patut dia wat pn..
tanpa kt merungut..


sb bg kT..
its ok..kt xda keje..kt leh je toloG..
tapi..bila org tu wat kt mcm tu..
mGutuk kT blakaG mcm tu..
wat kT ilang respect lagi kat org tu..


harap maaf ye..
sekali lg ko dtg cni bg keje..
siap la kT akan ckp..


"Tuttt!! sila letak memo atau perinGatan..
kat keje yg anda suh wat tu..
untuk kT supaya kT xlupa"
Kang kata sy ni xpaham- paham lak.."


Minta maaf la..
seperti yg anda tahu atau tak..
kT slagi boleh akan kehendak org..
menolong slagi termampu..
tapi bila hilang hormat pd kt..
or wat kT ni mCm kuli yg tahap hamba zaman dahulukala..
minta maafla kT nk bkerja sama dgn comey lg..


kt lak yg akan berprotokoL dgn anda ye..
kene la sedas atau rejection dari kT..
maybe rejection keje kt xbuatla..
sb keje kan..


tapi..
maybe perli2 tu wujud ckit..
supaya anda sedar ckit..


okeyla..
luahan hati da buat..
kroje..kroje..jgn mkn gaji buta..hihi







2 comments:

NahDaTuLIzaH said...

Erm..biase la alam keje memang camtuh...
sabau ye are-long...

@rE-LonG said...

Kak Izah:

Yup..memg..ada stegah org mcm tu..tp kt xptt biarkan org mCm tu buli kT kn..hiihih ;)